روش های از بین بردن نشت لوله آب در منزل

رفع نشتی لوله آب در ساختمان در تاسسیات دنا

نشت لوله آب یکی از اتفاقاتی است که ممکن است برای همه اتفاق بیفتد. اگر زود متوجه نشت لوله ها شوید به راحتی می توانید مشکل را برطرف کنید. همچنین می توانید از وارد شدن آسیب به خانه و افزایش قبض آب جلوگیری کنید. اما اگر متوجه نشتی لوله های آب نشوید ممکن است دچار دردسر شوید چرا که ممکن است مجبور شوید برای رفع نشتی لوله آب زمان و هزینه ی زیادی مصرف کنید. تاسیسات دنا دراین مقاله درباره ی از بین بردن و رفع نشتی لوله های آب صحبت کرده است.

نشتی لوله ها را چگونه تشخیص دهیم؟

نشتی لوله های آب ممکن است به دو صورت پنهان و آشکار باشند. در نشتی آشکار به راحتی می توان مشکل را برطرف کرد و به هزینه و زمان زیادی نیاز نخواهد بود. نشتی آشکار مانند چکه کردن شیرهای حمام، دستشویی و آشپزخانه و…است. اما در روش نشتی پنهان به سادگی نمی توان نشتی لوله ها را پیدا کرد. بنابراین ممکن است آسیب هایی به ساختمان وارد شود. امروزه دستگاه های زیادی برای تشخیص نشتی لوله آب و از بین بردن نشتی لوله آب وجود دارد که با استفاده از آن ها به راحتی می توان نشتی لوله ها را رفع کرد. نشانه هایی وجود دارند که اگر شما با آن ها روبرو شدید می توانید نشتی لوله ها را تشخیص دهید. این نشانه ها عبارتند از:

  1. اگر لوله ها دچار نشتی زیادی شوند مبلغ قبض آب شما قطعا بالا خواهد رفت.
  2. چنانچه لوله ها نشتی داشته باشند، در قسمت نشت لوله می توان قارچ یا کپک هایی به دیوار را مشاهده کرد.
  3. افت فشار آب می تواند یکی دیگر از علائم نشتی لوله آب باشد.
  4. تشخیص نشت لوله آب از ارقام کنتور آب
  5. نم کشیدن دیوار نیز می تواند نشانه ی نشتی لوله ها باشد.

چنانچه با هر یک از موارد گفته شده در بالا روبرو شدید حتما برای از بین بردن و نشت یاب اصفهان اقدام کنید.

تشخیص دادن ترکیدگی لوله فاضلاب

هرگاه مبلغ قبض آب شما به صورت ناگهانی افزایش زیادی داشت، باید متوجه شوید که لوله های منزل شما دچار نشتی شده اند و باید برای رفع نشتی لوله آب ( Fixing the water pipe leak ) اقدام کنید. یکی دیگر از راه هایی که با استفاده از آن می توان متوجه نشتی لوله ها شد توجه کردن به ارقام کنتور است. در این روش می توانید تمامی شیرهای آب منزل خود را ببندید و مطمئن شوید که هیچ شیر آبی باز نیست سپس به سراغ کنتور آب بروید. اگر زمانی که همه ی شیرهای آب بسته هستند باز هم مثلث داخل کنتور حرکت می کرد پس حتما لوله های منزل شما دچار نشتی شده اند و باید برای  اقدام کنید. یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از آن می توان نشتی لوله ها را تشخیص داد این است که یکی از دیوارهای منزل شما نم کشیده باشد یا دچار کپک و قارچ شده باشد. بنابراین می توانید خیلی سریع برای از بین بردن نشتی لوله های آب اقدام کنید. البته باید توجه داشته باشید که کپک و قارچ روی دیوار حمام نمی تواند نشانه ی نشتی لوله ها باشد. برای رفع نشتی آب و باز کردن لوله در اصفهان به صورت شبانه روزی  می توانبد به متخصصین ما در تاسیسات دنا مراجعه کنید.

از بین بردن و رفع نشتی لوله آب

در این قسمت از مقاله قصد داریم درباره ی روش های از بین بردن نشتی لوله آب صحبت کنیم. یکی از آشکارترین نشتی لوله ها، چکه کردن شیر آب است. چکه کردن شیر آب اکثرا به خاطر خرابی واشر می باشد. اگر شما ابزار کافی در منزل داشته باشید می توانید به راحتی دسته ی شیر را باز کرده و واشر را عوض کنید. البته قبل از بازکردن شیر حتما باید توجه داشته باشید که شیر اصلی آب را ببندید تا با خیال راحت بتوانید دسته ی شیر را باز کنید. تعویض واشر، کار بسیار راحتی می باشد و شما به آسانی می توانید مشکل چکه کردن شیر را برطرف کنید. یکی دیگر از نشتی هایی که ممکن است با آن مواجه شوید، نشت لوله آب شوفاژ است. نشتی لوله های شوفاژ می تواند به دلایل مختلفی چون جنس نامناسب لوله ها، فرسودگی و زنگ زدگی لوله ها و… باشد. این نوع نشتی را می توان از پیدا شدن لکه های زرد رنگ روی دیوار متوجه شد. البته بهتر است بگوئیم که تشخیص و رفع نشتی لوله آب در شوفاژ کار آسانی نیست و شما برای این کار حتما باید به متخصص مراجعه کنید. افراد متخصص در زمینه ی تشخیص و رفع نشتی لوله آب معمولا از دستگاه های تشخیص و دوربین مداربسته حرارتی استفاده می کنند. پس از تشخیص دادن ترکیدگی لوله ها ممکن است مجبور به تعویض لوله ها شوید. نشت توالت نیز یکی از نشتی هایی است که باید خیلی زود رفع شود چرا که ممکن است ضررهای زیادی به شما وارد کند. اگر به نشتی سیفون مشکوک شدید بهتر است چند قطره رنگ را داخل کاسه ی سیفون بریزید و مدتی صبر کنید، اگر پس از مدتی کاسه ی توالت رنگی شد پس حتما سیفون نشتی دارد. برای رفع این کار می توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

 از گذشته تا به امروز: روش های از بین بردن و رفع نشتی لوله آب

از گذشته تا به امروز روش های متفاوتی برای رفع نشتی لوله های آب استفاده می شده است. در گذشته برای پیدا کردن نشتی لوله ها یک متخصص طبق علائم و نشانه هایی که مشاهده می کرد چندین جای خانه را که مشکوک بود تخریب می کرد تا نشتی اصلی لوله را پیدا کند. یکی از بزرگ ترین معایب این روش، تخریب خانه بود که صاحب خانه را مجبور به پرداخت هزینه های زیادی می کرد و به همین دلیل است که امروزه دیگر از این روش استفاده نمی شود. با پیشرفت تکنولوژی دیگر نشت یابی با تخریب خانه انجام نمی شود و برای این کار از دستگاه های جدید استفاده می شود. یکی از دستگاه هایی که با استفاده از آن می توان نشتی و ترکیدگی لوله آب را متوجه شد، دستگاه صوتی است. دستگاه صوتی با استفاده از امواج صوتی کار می کند. با استفاده از این دستگاه می توان امواج صوتی که توسط حرکت آب در لوله ها ایجاد می شود را شناسایی کرد و به راحتی نشتی لوله ها را مشخص کرد. این دستگاه بسیار دقیق می باشد؛ به طوری که می توان سوراخ های ریز را نیز با دستگاه صوتی مشخص کرد. یکی از معایب استفاده از دستگاه صوتی این است که تنها تا عمق چهل متری را می تواند به صورت دقیق مشخص کند و اگر عمق بیشتر شود دقت دستگاه صوتی کم می‌شود. یکی دیگر از دستگاه هایی که با استفاده از آن می توان نشت لوله را متوجه شد دستگاه مادون قرمز است. دستگاه مادون قرمز می تواند نشت لوله ها را مشخص کند. دستگاه مادون قرمز برخلاف دستگاه صوتی می تواند نشت لوله در اعماق زیاد را هم شناسایی کند. به غیر از دو دستگاه گفته شده در بالا، دستگاه های دیگری نیز وجود دارد که برای تشخیص نشت لوله از آن ها استفاده می شود. این دستگاه ها عبارتند از:

  • دستگاه تصویر برداری حرارتی
  • دستگاه رطوبت سنج ( hygrometer)
  • دوربین آندوسکوپی

بهتر است بدانید هر روش مزیت و معایبی دارد که تنها یک متخصص در زمینه ی نشت یابی لوله متوجه خواهد شد که کدام دستگاه برای شما کاربرد بیشتری دارد.