در این سال، شهرداری کابل با مؤسسهی بین المللی (مایهیو انیمل هوم) تفاهمنامهای را به امضا رساند که بر اساس آن، سگهای ولگرد بعد از واکسین شدن، عقیم شوند تا از تولید مثل آنها جلوگیری صورت گیرد. این برنامه به همکاری وزارت زراعت آبیاری و مالداری، شهرداری کابل، مؤسسهی «Mayhew» و دانشکدهی وترنری دانشگاه کابل راهاندازی شده و قرار است که ۱۰ هزار سگ در نواحی مختلف شهر کابل عقیم شود. این شمار سگ در شهر کابل نه تنها سبب ترس مردم شده، بلکه مشکلات زیادی صحی را نیز به میان آورده است. از سویی هم مختار محسنی، رییس صحت حیوانی وزارت زراعت میگوید که حضور و گشت و گذار سگها، سبب به میان آمدن ۵۶ نوع مرض میشود. منابع توضیح میدهند که ساکنان شهر کابل، به پیمانهی وسیع، موادغذایی را به بیرون از خانهیشان انتقال میدهند و سبب تجمع سگها و زاد وولد آنها میشوند. به بنابرگفتهی مسؤولان در شهرداری کابل و نهاد«Mayhew»، شمار سگها در شهر کابل به دلیل تجمع غذا در این شهر افزایش یافته است. براساس آمار ادارهی شهرداری و نهاد «Mayhew»، در کابل ۳۵ تا ۴۰ هزار سگ ولگر وجود دارد. 

اما باز هم یک مشکل کوچک وجود دارد: وزن بدن. اما سوال به قوت خود باقی می ماند: اگر یک فرد بتواند وزن سگ عقیم شده اش را کنترل کند، هنوز هم خطر ابتلا به مشکلات لگن وجود دارد؟ مطالبی هم راجع به ضررهای عقیم سازی در سنین کم وجود دارد. اما درباره اینکه قبل از عمل عقیم سازی گربه آیا باید مواردی را رعایت کرده و یا کاری انجام دهید در پاسخ به این سوال باید بگوییم که زمانی که تصمیم گرفتید گربه خود را عقیم کنید ابتدا باید به دامپزشک مشورت کرده و هماهنگ شوید. وی با بیان اینکه پیمانکاری در این راستا انتخاب شده است و با تیم کارشناسی نسبت به جمعآوری سگها اقدام میکند، گفت: سگهای مریض تحت درمان قرار گرفتهاند و مابقی سگها نیز عقیم میشوند. قبل از پاسخ به این سوال، دقت کنید که کیفیت زندگی، تغذیه، رژیم غذایی و عقیم سازی گربه به شدت روی سلامتی و طول عمر اونها تاثیر میزاره و دقیقاً مثل ما آدمها، برای اونها هم سن فقط یک عدده.

این کار برای نژادهایی که مستعد ابتلا به بدشکلی لگن و یا بیماری های رباط صلیبی هستند انجام می شوند، و نه فقط نژادهایی که در این تحقیق معرفی شده اند. داده ها فقط از یک کلینیک بزرگ گرفته شده اند و قصد دارند نمرات مربوط به سگ های دارای شرایط یکسان را مقایسه کنند. اگر در آینده تحقیق انجام شود و سگ های هم وزن را با هم مقایسه کند، این پرسش پاسخ داده می شود. وقتی یک مفصل کاملا رشد می کند، هورمون ها نباید تغییری کنند. از جولای سال 2018 عقیم سازی در 6 ماهگی در استرالیای جنوبی اجباری شد و گاهی لازم است دامپزشک ها برای بعضی سگ ها مجوز به تعویق انداختن این کار تا بلوغ را صادر کنند. برای کسانی که سگ ماده دارند و مایلند هورمون های ماده ها طی زندگی شان همراهشان باشد، عقیم سازی به روش برداشتن تخمدان یک راه حل جایگزین است. تأسیس و راه اندازی شده است؛ این کلینیک با بهرمندی از اساتید ممتاز دانشگاه ،دانش روز دنیا و تجهیزات مدرن آماده خدمات رسانی به تمامی پت های نازنین می باشد. تکنسین در این عمل جراحی وظیفه آماده سازی بیمار را در آغار جراحی بر عهده دارد و از زمان قبل از بیهوشی تا بهبود پس از بیهوشی در کنار اوست.

این در حالی است که تمایل به شخصی سازی هر چیز که در مالکیت انسان است و یا تغییر آن به هر نحو که مورد پسند مالک باشد، امری توجیه شده در افکار عمومی است، سودهای بسیاری از ارائه خدماتی غیر قابل تصور نظیر جراحی تارهای صوتی حیوانات و یا اعمال جراحی زیبایی و عقیم سازی بر روی آنها، به قیمت آزار آنها و تضییع حقوق طبیعی شأن، به جیب مافیای این صنعت میرود. بررسی هایی که توسط دامپزشکان متخصص به روی بیماری های گربه ها انجام شده نشان داده که دلیل و یا زمینه ساز بسیاری از بیماری های دوست بازیگوش شما از جمله انواع سرطان ها ، بارداری های ناخواسته ، جفت گیری های ناخواسته ، نا آرامی ها ، عفونت ها و بیماری های خطرناک رحمی ، عفونت ها و بیماری های دستگاه ادراری ، عفونت ها و بیماری های دستگاه تولید مثلی گربه نر و گربه ماده و مشکلات زمان فحلی و رفتارهای ناخوشایند جنسی آنها و…

https://nikpetclinic.com/sterilization/