در گذشته ای نه چندان دور از داربست های فلزی برای کار در ارتفاع استفاده می شد. حالا اما این فرآیند به روشی جدیدتر و با ریسک کمتر و البته هزینه های اقتصادی بیشتر انجام می شود. روش امروزی کار در ارتفاع راپل نامیده می شود. با این حال، در فرهنگ لغت راپل به معنای بهبودی ترجمه شده است. اما در واقع این فرآیند مهارتی است که با استفاده از طناب های مخصوص بدون نیاز به داربست فلزی انجام می شود. با این فرآیند می توان کارهای زیادی انجام داد. واشر، پیچ و رولپلاک، سنگ فرش و غیره. انجام خدمات مرتبط از جمله کارهایی است که یک راپلکار می تواند با کار در ارتفاع انجام دهد.

با نگاهی به گذشته، کار آنها می تواند دشوار و خطرناک باشد. با توجه به احتمال تلفات جانی؛ اما این مورد نیست. در زیر، ما به این نوع کار در بالا نگاه خواهیم کرد.
این پوشش در ارتفاعات با استفاده از طناب مخصوص به جای ستون های آهنی کار می کند. به طور کلی راپل دارای مزایا و معایب بسیار مهمی است. در زیر لیستی از برخی از موارد مهم آورده شده است:
دقت بالا و عملکرد سریع در طول
در مقایسه با راه پله بسیار مقرون به صرفه است
امنیت بیشتر
صرفه جویی در زمان و انرژی
کمبود فضا برای کار در ارتفاع
ترافیک را متوقف نکنید، ترافیک ایجاد نکنید و افراد را در اطراف خود پراکنده نکنید.
نصب سریع در زمان کوتاه
و…
همین خدمات بود که راپل را به جایگزینی برای داربست فلزی تبدیل کرد. هنگام کار در ارتفاع کابل، آسیب جزئی به جلوی ساختمان وارد شود.
برای بسیاری از شما، ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه می توان به سطح بالاتری از محافظت با حافظه دست یافت؟ در پاسخ به این سوال باید پذیرفت که با طناب مخصوص انجام می شود. علاوه بر این، استفاده از تجهیزات مدرن و بسیار ایمن در حین کار جزء استانداردهای کار صنعتی است. الزامات طناب در ارتفاع با راپل، استفاده از طناب و ابزار لازم. بنابراین به دلیل وجود این طناب های مخصوص و استفاده و نظارت بر تجهیزات مدرن می توان ایمنی را برقرار کرد. به این ترتیب می توانید چهره آسمان خراش های مختلف را بشویید، ساختمان ها، چهره ها و رنگ های سنگی و غیره را بازسازی و نوسازی کنید.
علاوه بر این، برای احتیاط، راپلکار ممکن است یک سیم دوم در ساعات کاری داشته باشد. تمامی لوازم جانبی این فرد با تسمه های مخصوص با تسمه یا تسمه به یکدیگر متصل می شوند. بنابراین، احتمال سقوط آنها کم است.
در موارد خاص توسط تکنسین مجرب کار کنید
برای کار در ارتفاعات در شرایط خاص باید از تکنسین های مجرب و راپلکارهای حرفه ای استفاده کرد. با این حال استحکام راپل در مقایسه با داربست های فلزی بسیار بالاست. اما مگر اینکه از یک تکنسین مجرب استفاده شود. چنین بازخوردی را نمی توان از آنها انتظار داشت. به علاوه کسانی که از ارتفاع نمی ترسند باید این کار را انجام دهند. آنها می توانند با عشق و بدون ترس سر کار بروند.
درباره راپل بیشتر بدانید.