در دنیای مدرن، بسیاری از افراد زمان زیادی را صرف کار می‌کنند. بنابراین حوصله‌ی کافی برای گشت و گذار در پاساژ و پیدا کردن یک لباس یا کفش مناسب را ندارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند روی مبل دراز بکشند و از طریق گوشی یا تبلت به دنبال محصول مورد نظر خود بگردند و خرید آنلاین کفش مناسب را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند.از طرفی باید مطمئن شوید که از یک فروشگاه معتبر خرید می‌کنید. اگر نگران خرید آنلاین کفش هستید، با ما همراه باشید تا نکات مهم را برای شما بیان کنیم. با کمک این نکات می‌توانید با خیالی آسوده خریدتان را انجام دهید.

اصول مهم خرید آنلاین کفش که باید به آن‌ها توجه کنید

۱انتخاب یک فروشگاه معتبر 

خرید آنلاین کفش امروزه در فضای مجازی به شدت محبوب شده است و در اینستاگرام افراد زیادی شروع به فروش کفش کردند اما از کجا باید بفهمیم که این سایت یا پیج اینترنتی معتبر است؟ معمولا یک فروشگاه اینترنتی خوب نمایندگی رسمی کفش‌های موجود را دارد و شما می‌توانید از امکانات مختلف مانند خدمات پس از فروش و گارانتی محصول استفاده کنید. علاوه بر این هنگام نمایندگی‌های رسمی هر کفش در رویدادهای مهم یا در اواخر هر فصل محصولات خود را تخفیف می‌زنند که شما می‌توانید از این قابلیت نیز بهره مند شوید که پیشنهاد ما سایت کتپوش می باشد..

https://katpoosh.com/

 

 

۲. قواعد خرید کفش از سایت مورد نظر را بخوانید

در زمان خرید آنلاین کفش، پس از این که نسبت به اعتبار سایت مطمئن شدید بهتر است قواعد فروش را مطالعه کنید. اگر تمایل دارید که کفش شما تعویض شود یا پس داده شود باید در مورد شرایط خرید آگاهی کافی داشته باشید. همچنین بخش پشتیبانی و پاسخگویی را چک کنید تا خیالتان از بابت خرید کفش راحت شود.

۳. عکس کفش‌ها باید با کیفیت باشند

بسیاری از افراد جذب عکس‌های زیبا و با کیفیت می‌شوند. معمولا سایت‌هایی که برای کیفیت و پس زمینه‌ی زیبای کفش‌ها زمان کافی می‌گذارند، کفش‌های خاص و معتبری هم دارند. عکس‌هایی که با دوربین‌های قوی گرفته می‌شوند، می‌توانند به شما کمک کنند تا جزئیات بیش‌تر و بهتری از کفش‌ها را ببینید. علاوه بر این می‌توانید رنگ آن‌ها را هم دقیق‌تر تشخیص دهید. بهترین سایت‌ها از تمام زوایای کفش‌ها عکس میگذارند تا شما از خرید آنلاین خود مطمئن باشید.

۴. جزئیات دقیق‌تر و خرید بهتر

شاید در ابتدا فکر کنید با دیدن عکس دیگر می‌توانید راحت خرید کنید اما عکس به تنهایی نمی‌تواند بسیاری از جزئیات را به شما نشان دهد. پای شما قلب دوم شماست، بنابراین باید حتما از جنس رویه، زیره، کفی و سایز پاشنه کفش یا صندل مورد نظر اطلاعات کافی داشته باشید تا پول خود را هدر ندهید. البته ممکن است برخی سایت‌ها در قسمت جزئیات کفش یا کپشن اطلاعات کمی در اختیار شما بگذارند، پس بهتر است سایتی را انتخاب کنید که علاوه بر عکس، آگاهی بیش‌تر و دقیق‌تری از کفش‌ها به شما بدهند.

۵. از رنگ کفش مطمئن شوید

یکی از اولین مواردی که افراد را تشویق به خرید کفش می‌‌‌کند، رنگ کفش است. در خرید کفش مورد علاقه خود عجله نکنید. بعضی از سایت‌ها نورپردازی قوی روی کفش اجرا می‌کنند و این باعث خطای دید می‌شود. مثلا ممکن است یک کفش صورتی یا آبی را در عکس مشاهده کنید اما هنگامی که سفارش را تحویل گرفتید طیف رنگی آن متفاوت باشد. بنابراین بهتر است رنگ تصویر را با رنگی که در سایت نوشته شده مقایسه کنید تا دچار اشتباه نشوید

.

 

۶. از سایت تقلبی خرید نکنید

شما در زمان خرید آنلاین کفش، باید از معتبر بودن سایت نیز مطمئن شوید وگرنه اطلاعات مالی شما به راحتی از طریق درگاه‌های پرداخت دزدیده می‌شوند. روش‌های زیادی در اینترنت وجود دارد که به شما آموزش می‌دهد چه مواردی را باید چک و بررسی کنید. یکی از آن‌ها بررسی Https است که در ابتدای آدرس سایت در لینک بالای صفحه نمایش داده می‌شود. اگر Https، حرف S آخر را نداشته باشد یعنی این سایت امنیت زیادی ندارد و شاید هکرها بتوانند اطلاعات مالی شما را هک کنند.

۷. سایز بندی هر برند متفاوت است

مسئله بعدی سایز پاهای شما می‌‌باشد. بسیاری از افراد به دلیل این که از سایز کفش خود مطمئن نیستند خرید آنلاین نمی‌کنند. اما راه حل آن بسیار ساده است. کافیست شما راهنمای سایز را از سایت مورد نظر مطالعه کنید. در واقع هر برند سایز بندی متفاوتی دارد و شما فقط باید  سایز خود را اندازه بگیرید و سپس با خیال راحت کفش دلخواه خود را خریداری کنید.

۸. بهترین راهکار برای اندازه گیری سایز پا

در این قسمت سعی می‌کنیم تا یک راه حل کلی برای اندازه گیری سایز پا به شما بدهیم. ابتدا یک کاغد سفید بردارید و آن را روی سطح صاف و هموار بگذارید‌ سپس پای خود را به گونه‌ای روی کاغذ قرار دهید که سینه و مچ پا در یک خط قرار بگیرند. شما می‌توانید جوراب کلفت یا نازکی را بپوشید و بعد با خودکار یک طرح کلی از پای خود بکشید. البته ضخامت جوراب باید با کفش مورد نظر تناسب داشته باشد. در آخر طول و عرض پای خود را اندازه بگیرید. سایزی که بدست آمده به احتمال زیاد سایز پای شما را نشان می‌دهد

۹. به مدل پای خود توجه کنید

اگر قصد دارید کفش پاشنه بلند یا نوک تیز خریداری کنید به پنجه‌ی پای خود نیز توجه کنید. اگر پنجه‌ی پای شما پهن باشد بهتر است بیخیال خرید این نوع کفش شوید. همچنین اگر سینه پا‌ی شما کمی برآمده تر از حالت عادی است بهتر است از کفش‌های لژدار استفاده کنید تا پاهای شما حالت زیبایی به خود بگیرند. در صورتی که کمردرد دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از کفش‌هایی که پاشنه سوزنی دارند خودداری کنید و به جای آن از پاشنه‌‌های پهن تر یا کفش‌‌های تخت بهره ببرید. در هر صورت شما ‌می‌توانید با واحد فروش یا پشتیبانی تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

۱۰. از سایت‌های بسیار ارزان خرید نکنید

ممکن است بعضی از سایت‌ها قیمت‌های بیش از حد ارزانی برای کفش‌های خود ارائه دهند. قبل از این که اقدام به خرید کفش کنید، بهتر است ببینید که آیا قیمت کفش با جنس و مدل آن تناسب دارد؟ برای مثال اگر کفش‌های چرم از قیمت بسیار پایینی برخوردار بودند قطعا باید به جنس آن شک کنید. برای ساخت و تولید کفش مراحل زیادی طی می‌شود و قیمت ارائه شده باید سود نسبی به فروشنده و تولید کننده برساند‌، بنابراین اگر قیمت کفش بیش از حد پایین بود، ممکن است دست دوم باشد یا شکل دقیق تصویر را به شما ارائه ندهند.

 

۱۱. نظرات مشتریان کمک زیادی به شما می‌کند

نظرات مشتریان و کسانی را که کفش شما را خریداری کردند به شما کمک می‌کند تا از کیفیت و جنس کفش مطمئن شوید. اگر نظرات منفی مانند تحویل با تاخیر یا تحویل کالای اشتباه بیش‌تر از نظرات مثبت بودند، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از خرید این کفش‌ها صرف نظر کنید. نظرات مشتریان بسیار موثر و کارآمد هستند و باعث می‌شوند تا شما با اطمینان بیش‌تری خرید کنید راحت‌تر از آن سایت خرید کنید.

۱۲. تغییر فصل و تغییر سایز کفش

پاهای شما در تابستان معمولا بزرگ‌تر می‌شوند چون گرمای هوا و جریان خون در پاها بیش‌تر است، بنابراین هنگام خرید کفش دقت کنید که یک سایز بزرگ‌تر از سایز پای خود سفارش دهید. علاوه بر این سایز کفش‌ نیز با تغییر فصل تغییر می‌کند. بنابراین هنگامی که قصد داشتید در تابستان یک کفش‌ چرمی بخرید باید یک سایز بزرگ‌تر را خریداری کنید. البته این تغییر سایز در همه کفش‌ها صدق نمی‌کند و بستگی به جنس کفش دارد.

۱۳. بلافاصله بعد از تحویل کفش آن را بپوشید

 هنگامی که کفش را تحویل گرفتید بلافاصله آن را امتحان کنید و ببینید که آیا سایز، رنگ و فرم کفش دقیقا شبیه کفش دلخواه شماست و شما می‌توانید راحت قدم بردارید؟ لیبل و برچسب کفش را از آن جدا نکنید تا اگر کفش مناسب نبود و یا مشکلی داشت بتوانید آن را خیلی سریع تعویض کنید. علاوه بر این در صورت مشکل باید خیلی زود با پشتیبانی تماس بگیرید تا بتوانند مشکل را رفع کنند.

سخن پایانی

خرید آنلاین کفش خیلی راحت‌تر از خرید حضوری است. هنگامی که شما در اینترنت کفش‌های مختلف را مشاهده می‌کنید، می‌‌توانید در زمان کوتاهی کفش مورد علاقه خود را پیدا کنید. البته اگر می‌خواهید تجربه‌ی خوبی از خرید اینترنتی داشته باشید، باید قوانین مربوط به خرید آنلاین را نیز بدانید تا با اطمینان بیش‌تری کفش را سفارش دهید. امیدواریم که با خرید و سفارش از سایت ما رضایت کافی را بدست آورید.