با سلام خدمت شما خوانندگان عزیز مگ کارز مقاله ای بسیار کارآمد در مورد نحوه تشخیص لوازم یدکی خودرو اصل و تقلبی آماده کرده ایم. امیدوارم مطالعه کنید و استفاده کنید و برای دوستانتان ارسال کنید تا مطلع شوند. همچنین، لطفا. با نظرات و پیشنهادات خود ما را یاری کنید

علیرغم اهمیت کیفیت قطعات و لوازم یدکی خودرو، وجود قطعات تقلبی و نامرغوب در بازار پساب کشور باعث شده تا برخی از مصرف کنندگان به دلایل مختلف و بدون در نظر گرفتن عواقب اقدام خود اقدام به خرید این گونه قطعات کنند.

در واقع وجود رقابت ناسالم از طریق عرضه محصولات بی کیفیت، قیمت های نامناسب و استفاده غیرقانونی از برندهای معروف، ذهنیت مصرف کننده را مخدوش کرده است.

با توجه به ویژگی های فنی خاص این محصولات، مصرف کنندگان برندها را بر اساس توصیه فروشنده انتخاب می کنند و یا از معروف و به اصطلاح خرید می کنند. از برند اصلی متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل قیمت پایین و تبلیغات غیر واقعی از فروشندگان غیرمجاز خرید می کنند. انجام دادن

مرتب سازی قطعات متداول

در مورد استاندارد بودن قطعه در کشور، رتبه امنیتی و فوق امنیتی نشان دهنده درجه اهمیت قطعه یا مجموعه است و ایمن بودن یا تزئینی بودن قطعه یا ست، ضرورت استاندارد را تغییر نمی دهد.

در خصوص نحوه طبقه بندی قطعات و استانداردهای مونتاژ، استانداردهای ملی موجود برای تمامی جنبه های ایمنی و ایمنی توسط موسسه استاندارد تعیین شده است، اما هنوز بخش هایی وجود دارد که استانداردهای ملی تعیین و تایید نشده است. شرکت سازنده و گرفتن هولوگرام وارد بازار می شوند.

کنترل فروش قطعات در بازار بر عهده سازمان استاندارد نیست. سازمان استاندارد مسئول تعریف استاندارد است و نظارتی بر آن ندارد.

نظارت بر فروش قطعات در بازار بر عهده سندیکای فروشنده و سایر دستگاه های نظارتی است، اما به دلیل گستردگی و گستردگی زیاد، گاهی اوقات امکان نظارت بر تمامی فروشندگان وجود ندارد.

تمامی قطعات و مجموعه های مورد استفاده در خودرو باید استاندارد باشند، زیرا حتی اگر قطعات ایمن و بسیار ایمن نباشند، استاندارد نبودن آنها بر عملکرد مجموعه و خودرو تاثیر می گذارد.

به عنوان قطعات غیر استاندارد به بازار می آیند

این قطعات یا به صورت قاچاق وارد کشور می شود و یا توسط سازندگان غیرمجاز تولید و به فروش می رسد.

البته به صورت بسیار محدود گاهی پیش می آید که تبانی با گمرک یا آزمایشگاه های استاندارد صورت می گیرد که باعث ورود قطعات غیراستاندارد به بازار می شود.

راه های تشخیص بسته بندی اصلی از تقلبی

رنگ بسته بندی:

گاهی اوقات، قطعات اصلی از نظر نوع رنگ با قطعات غیر اصل تفاوت دارند. رنگ بسته تقلبی تیره تر یا روشن تر از رنگ بسته بندی اصلی است.

▪ کیفیت بسته بندی:

معمولاً مواد به کار رفته در بسته بندی اصلی کیفیت بالایی دارند و همین امر منجر به کیفیت بالاتر بسته بندی اصلی نسبت به بسته بندی تقلبی و همچنین استحکام بیشتر آن می شود.

▪ نوع آلیاژ مورد استفاده:

کیفیت مواد و آلیاژهای به کار رفته در تولید قطعات اصلی بسیار بالا بوده و به دلیل همین کیفیت ها از سایر برندهای مشابه متمایز شده است.

مطالب مرتبط: لیست قیمت قطعات یدکی اصلی و سازمانی هیوندای ورنا

بخش های مرتبط:

افراد باتجربه با لمس قطعات می توانند اصل بودن یا نبودن آنها را تشخیص دهند.

سطح پرداخت:

نوع پرداخت نیز یکی از جنبه های قطعه است که فروشندگان معمولاً خیلی سریع از اصل بودن یا نبودن آن مطلع می شوند.

▪ نوع جوش:

جوشکاری یکی از راه های تشخیص قطعه آهنگری از قطعه اصلی است.

▪ نوع پرچ:

پرچ ها در برخی قسمت ها راه دیگری برای شناسایی آنهاست.

▪ نوع نوشته روی قطعه:

اکثراً اندازه قلم یا نوع حکاکی روی قطعات اصلی با موارد تقلبی متفاوت است.

قطعات تقلبی از نظر برچسب، بسته بندی و سایر جزئیات با قطعات اصلی یکسان هستند و تشخیص آنها ممکن است دشوار باشد.

بر اساس اعلام اداره بین المللی بزرگراه، ده ها هزار خودرو در آمریکا از قطعات تقلبی استفاده می کنند.

طبق آمار سالانه 45 میلیارد دلار در بازار قطعات تقلبی مبادله می شود که تنها یک درصد آن قطعات در آمریکا خرید و فروش می شود.

تشخیص درست و تقلبی کار آسانی نیست و اکثر قطعات تقلبی موجود در بازار دارای ویژگی ها و کیفیت ثابت شده هستند. این قطعات دیجیتال دارای لوگو و بسته بندی حرفه ای هستند و فقط یک مهندس می تواند آنها را از اصلی تشخیص دهد. در واقع راه هایی برای تشخیص صدا و واقعیت وجود دارد.

با او

اگر قیمت قطعه ای که قصد خرید آن را دارید بسیار پایین است، احتمالاً تقلبی است. در برخی موارد، فروشندگان قطعات یدکی تقلبی را تا یک دهم قیمت نسخه اصلی می فروختند.

بهتر است با مکانیک تعمیراتی که به آن مراجعه می کنید بشناسید و از کجا قطعات تعویض را خریداری می کنند. همچنین می توانید لوازم یدکی مورد نیاز خودرو را خریداری کرده و در اختیار مکانیک قرار دهید.

از فروشگاه مورد اعتماد خود خرید کنید

بهترین راه برای جلوگیری از خرید قطعات تقلبی، خرید از فروشگاه های معتبر است. اگر فروشگاه معتبری نمی شناسید از دوستان و آشنایان بپرسید یا در اینترنت جستجو کنید. هنگامی که یک فروشگاه صادق پیدا کردید و از اصل بودن محصولات آن مطمئن شدید، به آن پایبند باشید و احتمال خرید قطعات تقلبی را کاهش دهید.

آنها را مقایسه کنید

بهترین راه برای تشخیص قطعات تقلبی از قطعات اصلی، مقایسه قطعه جدید با قطعه قدیمی است. قطعه ای که خریداری می کنید باید همان قطعه ای باشد که کارخانه روی خودرو گذاشته و از همان مواد ساخته شده است.

اعلام کردن

فروشگاه قطعات  لوازم یدکی اسکانیا ممکن است از تقلبی بودن محصولات خود اطلاعی نداشته باشد، اگر متوجه شدید که قطعاتی که خریداری کرده اید تقلبی است به فروشگاه مراجعه کرده و مشکل را به صاحب آن اطلاع دهید. به این ترتیب فروشگاه متوجه تقلبی بودن محصولات خود می شود و خرید از توزیع کننده قبلی را متوقف می کند.

دارندگان خودرو باید بدانند که استفاده از قطعات یدکی اورجینال برای نگهداری خودرو اهمیت بیشتری دارد. تقریباً تمام قطعات خودرو می توانند خطرناک باشند و در انتخاب و نصب آن ها باید مراقب باشیم.

عدم استفاده از قطعات یدکی اصلی بی ام و، بنز و پورشه در خودرو باعث آسیب دیدن سایر قطعات می شود.

بنابراین اگر برای خودرویی مانند بی ام و یا بنز مشکلی پیش آمد و نیاز به تعویض داشت، سعی کنید از قطعات یدکی اورجینال بی ام و یا بنز استفاده کنید.

علائم قطعات تقلبی خودرو، ایرادات نوشته شده روی چاپ بسته بندی

این یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که سازندگان لوازم یدکی تقلبی به آن توجه نمی کنند. تولیدکنندگان لوازم جانبی تقلبی معمولاً از امکانات کمتری نسبت به شرکت اصلی برخوردار هستند، بنابراین در تولید محتوای متنی بر روی هویت بسته بندی خود ناکام هستند.

استفاده از اصطلاحات بد در چاپ

شرکت‌های خارجی که در تولید قطعات تقلبی فعالیت می‌کنند در کاردستی مهارت دارند یا به واژگان و دستور زبان بسته‌بندی توجه چندانی ندارند. بنابراین می توانید با نوشته روی جلد متوجه شوید که قطعه مورد نظر اصل نیست. سازندگان قطعات یدکی بنز یا بی ام و از اصطلاحات خاصی برای معرفی قطعات روی بسته بندی خود استفاده می کنند. این الزامات در مورد بسته بندی قطعات بدنه بنز یا BMW نیز اعمال می شود.

به لیست کشورهای تولید کننده توجه کنید

خودروسازان لیستی از کشورهایی که در آن قطعات یدکی بی ام و یا بنز تولید می کنند در وب سایت رسمی خود منتشر می کنند. بنابراین دقت کنید که نام کشور سازنده روی بسته بندی ذکر شده باشد. نام کشور باید در این لیست نمایش داده شود.

عدم تقارن در اجزاء

قطعات فورج شده معمولا در زمان کوتاه و با عجله ساخته می شوند، سازندگان قطعات یدکی آهنگری به جزئیاتی مانند تقارن نقاط تقارن توجهی ندارند.

طرح و رنگ قطعه

شرکت های تولید کننده قطعات اصلی خودروهای بنز و بی ام و از طراحی و رنگ های خاصی برای قطعات تولیدی خود استفاده می کنند. اگرچه شرکت های تقلبی سعی می کنند رنگ ها و طرح ها را به خوبی کپی کنند، اما در عمل نقاط ضعفی وجود دارد.

نداشتن کد شناسایی و برچسب سازنده روی بسته بندی

نحوه تشخیص قطعات خودرو: توجه ویژه داشته باشید قطعات بنز و بی ام و با کد شماره خودرو مشخص می شوند. شماره سریال ماشین را به خریدار بدهید چون این قطعه مهم با توجه به تعداد مدل ها و سال ها تغییر می کند.

به تاریخ ساخت قطعه دقت کنید

شرکت های تولیدی آمریکایی روی تمام قطعات کشورشان تاریخ ساخت می گذارند، بنابراین اگر قطعه ای ساخت آمریکا باشد باید تاریخ ساخت داشته باشد.

بسته بندی غیر معمول

شرکت های بزرگی که قطعات یدکی بنز و بی ام و را تولید می کنند از الگوی خاص خود برای بسته بندی محصولات پیروی می کنند. بنابراین اگر معمولاً لوازم یدکی این برند را خریداری می کنید، با بسته بندی آنها آشنا هستید. به عنوان مثال، اگر در بسته بندی به جای مقوا از پلاستیک استفاده شود. از روی قطعه داخل جعبه، مطمئن شوید که قطعه تقلبی است.

تفاوت قیمت بسیار زیاد

اگر قیمت قطعه اینفویدک مورد نظر شما بسیار کمتر از خریدهای قبلی شما است، مراقب آن قطعه باشید. به عنوان مثال شما قبلاً نوع خاصی از قطعات بی ام و یا قطعات بنز را خریداری کرده اید و اکنون قصد خرید مجدد آن ها را دارید در صورتی که این بار قیمت قطعه بسیار ارزان تر از قبل بوده است. در مورد قطعه یدکی مورد نظر شک دارم.

لطفا ابتدا با شرکت تماس بگیرید

می توانید با خدمات مشتریان شرکتی که انتخاب کرده اید تماس بگیرید و از آنها در مورد جنسیتی که انتخاب کرده اید راهنمایی بخواهید.