چرا ادامه تحصیل در قبرس شمالی؟

دلایل تحصیل بیشتر در قبرس از دیدگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی شامل عواملی است که در جدول زیر مشاهده می کنید:

شمال قبرس

⭐هزینه زندگی در قبرس، هزینه پایین زندگی با لیر ترکیه

⭐ هزینه دانشگاه قبرس کم است

⭐ وضعیت بورسیه تحصیلی قبرس؛ از 20 تا 80 درصد بورسیه تضمینی؛

⭐ تا پایان دوره تحصیل، کل خانواده می توانند به مدت یک سال به عنوان شریک دانشجویی در قبرس زندگی کنند و شریک می تواند از مزایای دولتی رایگان مانند پزشکی و تحصیل رایگان و همچنین افتتاح یک کشور دیگر استفاده کند. حساب بانکی و ویزا کارت. همچنین امکان دریافت و مسترکارت (کارت های اعتباری و نقدی) وجود دارد. )

⭐فرهنگ و زبان قبرس، نزدیک بودن فرهنگ، زبان و سبک غذایی مردم قبرس شمالی به مردم ایران. مهمان نوازی و عدم نژادپرستی.

⭐گواهی زبان قبرس مدرک زبان لازم نیست

⭐ وضعیت مالی قبرس نیازی به منابع مالی ندارد

(همراهان دانشجو در صورت درخواست نیاز به منابع مالی برای ویزای سالانه دارند)

⭐ پس از پذیرش وضعیت ویزای قبرس، نیازی به ویزای تحصیلی ندارید

⭐خدمات پزشکی قبرس تمامی خدمات پزشکی برای شما رایگان است

برای تحصیل در قبرس چه مدارکی لازم است؟

همانطور که قبلا ذکر شد برای پذیرش در دانشگاه های قبرس مدرک زبان لازم نیست. چون همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) آزمون هایی مانند آیلتس می دهند. و با توجه به امتیازات دریافتی، پذیرفته شدگان به ادامه تحصیل می پردازند و یا مجبور به گذراندن یک قسمت زبان و یک دوره می شوند و یا باید یک یا دو ترم در دانشکده زبان خاص بخوانند.

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی باید یک دوره ریاضی یا علوم را گذرانده باشید. همچنین، شما باید معدل دیپلم بالای 16 در دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه شرق نزدیک و میانگین بالای 14 در دانشگاه قبرس داشته باشید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیازی به داشتن مدرک رقابتی مرتبط با رشته تحصیلی مورد نظر نیست و دانشجویان می توانند با گذراندن یک تا سه پیش نیاز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مربوطه اقدام کنند.

مدرک دکترا نیاز به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مرتبط دارد. تهیه پروپوزال دکتری نیز ضروری است.

شرایط تحصیل در قبرس

برای حفظ امنیت کشور، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را تشدید می کند. آنچه در زمینه ویزای تحصیلی هم برای دانشگاه و هم برای اداره مهاجرت مهم است این است که دانشجو واقعا در حال تحصیل است. برای مثال کسانی که از این روش استفاده می کنند و به دلیل سهولت ویزای تحصیلی در کلاس شرکت نمی کنند از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجو از دانشگاه اخراج می شود پلیس مهاجرت برای مدت کوتاهی اجازه می دهد. یک ماه برای خروج فرد از کشور و در صورت عدم خروج روزانه جریمه می شود.

در صورت ارتکاب جرم در حین تحصیل؛ دانشجو اخراج می شود و نمی تواند دوباره وارد کشور شود. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری است.

روش تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاورمیانه، NEU، اکثر دوره ها را به زبان ترکی ارائه می دهند. یادگیری زبان ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند یک مزیت بزرگ است. تنوع دروس در تمامی سطوح بسیار زیاد است و معمولا دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود.

دانشگاه هایی که گزینه های آموزش آنلاین را ارائه می دهند عبارتند از دانشگاه های EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور میانه). مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ها از طریق آموزش از راه دور انجام می شود و فرصتی عالی برای افرادی است که توانایی مالی رفتن به قبرس را ندارند اما می خواهند از یک دانشگاه معتبر خارجی مدرک بگیرند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. متقاضیان تحصیل در قبرس پس از دریافت پذیرش؛ باید شهریه اولیه را به دانشگاه پرداخت کنند. پس از پرداخت، دانشگاه برای دانشجو نامه پذیرش صادر می کند. این فرم شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با این مضمون است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

دانشجویی که خدمات پلیس فرودگاه را گذرانده و ویزای فرودگاهی سه ماهه دریافت کرده است. وارد قبرس شمالی شوید، به طور رسمی در دانشگاه ثبت نام کنید و برای یک محل دانشجویی اقدام کنید. با درخواست آنلاین، دانشجویان می توانند برای ویزای تحصیلی ۶ ماهه، ۱ ساله یا ۲ ساله اقدام کنند.

این فرآیند به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. تنها کاری که دانشجویان باید انجام دهند این است که یک آزمایش پزشکی انجام دهند که ثابت کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نیست.

دانشگاه های مختلف در قبرس شمالی

بهترین از نظر کیفیت تدریس: دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است و 50 درصد شهریه را به تمام دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. اگر در دو ترم اول نمره A را کسب کند، دانشجو می تواند واجد شرایط بورسیه 100 درصدی دانشگاه شود. اگر پس از فارغ التحصیلی از قبرس قصد ادامه تحصیل در آمریکا و اروپا را دارید، این دانشگاه بهترین گزینه برای شماست. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دوره های حرفه ای را در ترکیه می گذرانند و از هر دو دانشگاه گواهی فارغ التحصیلی دریافت می کنند.

مقاله مربوط به دانشگاه آدام میکیویچ را بخوانید

این دانشگاه دارای استانداردهای بالایی برای بخش های مختلف است. به عنوان مثال در رشته مهندسی در سراسر جهان زیر 100 و در حوزه گردشگری و در سال های مختلف زیر 50 توسط گروه این دانشگاه قرار گرفت.

امتیاز کلی: حدود 500

بهترین برای حرفه پزشکی: دانشگاه خاور نزدیک NEU

این دانشگاه اولین و قدیمی ترین مرکز آموزش پزشکی در قبرس شمالی است و دارای آزمایشگاه های مجهز می باشد. همچنین این دانشگاه صاحب بزرگترین بیمارستان دولتی در قبرس است. دانشجویان کل دوره تحصیل را در قبرس شمالی می گذرانند.

امتیاز کلی: حدود 600

بهترین ها برای آموزش با کیفیت و ارزان، گروه پزشکی: دانشگاه ADAKENT

این دانشگاه در سال 2015 توسط گروه آموزش اروپایی تاسیس شد که بیش از چهل سال سابقه در ساخت مراکز تحقیقاتی معتبر دارد. دفتر مرکزی این دانشگاه در استانبول ترکیه قرار دارد گروه موسس آداکانت همکاری بسیار خوبی با دانشگاه کنت اوهایو دارد که یکی از امکانات این مرکز تحقیقاتی است.

به غیر از گروه پزشکی، این دانشگاه تنها سه رشته در مقطع کارشناسی را ارائه می دهد: حقوق - انگلیسی - تجارت و اقتصاد.

امتیاز کلی: حدود 800

بهترین از نظر شهریه: دانشگاه بین المللی CIU قبرس

این دانشگاه بورسیه های بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی ارائه کرده است. این اولین انتخاب بسیاری از نامزدها است.

رتبه عمومی: حدود 2200

بهترین برای تحصیل خلبان: دانشگاه آمریکایی گیرنه GAU

دوره های آزمایشی بر اساس IAA در دانشگاه آمریکایی گیرنه در حال توسعه و اجرا هستند. (مخفف International Aviation Academy). دوره های ارائه شده در دپارتمان هوانوردی شامل مدیریت پرواز و خلبانی می باشد.

شرایط متقاضیان دوره پایلوت euromy.info :



1: متقاضیان باید گواهی بهداشت درجه یک (کلاس-1) صادر شده توسط بیمارستان پزشکی مجاز داشته باشند. این سند باید توسط اداره کل هواپیمایی کشوری (DGCA) نگهداری شود. گواهی سلامت معتبر تضمین می کند که دانشجو برای اکثر پروازها محدودیتی ندارد.

2: ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی عدم سوء پیشینه پزشکی قانونی از کشور محل تولد با ترجمه رسمی.

3: مدارک استاندارد ثبت نام شامل ترجمه گواهی تحصیلی، پاسپورت و عکس

هزینه گذراندن این دوره هفت هزار یورو در سال (6950 یورو) می باشد.

رتبه کلی: حدود 6000

بهترین برای تحصیل علوم دریایی، مهندسی دریا و ناوبری: دانشگاه گیرنه

این دانشگاه در شهر زیبای گیرنه واقع شده است و گروه علوم دریایی این دانشگاه رشته های مختلفی از مهندسی تا شیلات را ارائه می دهد. البته اکثر رشته ها برای دوره های کارشناسی هستند.

امتیاز کل: حدود 8000

هزینه زندگی برای دانشجویان در قبرس شمالی

هزینه های زیر به لیر ترکیه پرداخت می شود، اما از آنجایی که لیر ارز ثابتی نیست، آن ها را به دلار تبدیل کرده ایم تا قیمت ها واقعی تر باشد و در طول زمان با قیمت لیر تغییر نکند.

هزینه خوابگاه دانشجویی 250 دلار در ماه (شامل آب، برق، اینترنت و نظافت) است.

وعده های غذایی ماهیانه از 150 دلار به بالا

سرگرمی فیلم دانشجویی: یک دلار

کالسکه؛ بولینگ؛ بازی های رایانه ای: سه دلار یا بیشتر

اجاره خودرو: 20 تا 30 دلار در روز

هزینه های مرتبط با سلامتی عضویت در باشگاه: 25 تا 50 دلار در ماه و بیشتر

لوازم شخصی و بهداشتی: 20 تا 100 دلار در ماه

هزینه روزانه بسته تلفن همراه (اینترنت، تماس و پیامک): از 10 دلار در ماه - غذا در رستوران: 2 تا 20 دلار

مقالات و کتاب های درسی برای یک ترم: 20-50 دلار

10 دقیقه سواری: 3 دلار

(اتوبوس دانشگاه برای دانشجویان رایگان است)

معایب و مزایای  و شرایط تحصیل در قبرس یورومای

نقطه ضعف آموزشی قبرس شمالی کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر بزرگ و دهکده های زیبا است که جمعیت کل این کشور کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار قبرس: اقتصاد این کشور مبتنی بر صنعت ساخت و ساز و گردشگری است. و اگر رشته تحصیلی شما به این سمت نمی رود، نباید امید زیادی به اشتغال آینده در این کشور داشته باشید.

عدم عضویت قبرس شمالی و جنوبی در معاهده شینگن: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی به هیچ وجه سخت نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضی باید آنها را رعایت کند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی 1: عدم نیاز به منابع مالی

2: در حین مطالعه به شرکا اجازه دهید

3: اجازه کار پاره وقت

4: خدمات کامل بیمه ای و درمانی برای دانشجویان

5: احتمال عبور از واحدهای موازی

6: نداشتن شرایط سنی

7: از مکالمه آکادمیک چشم پوشی کنید.

8: بدون نیاز به مدرک زبان