خدمات اجاره سند ملکی توسط موسسه حقوقی

اجاره وثیقه یا اجاره سند برای مقاصدی مثل تامین قرار وثیقه، و یا ارائه به بانک برای دریافت وام در جامعه مورد استفاده عموم افراد قرار میگیرد .  وثیقه مبلغ مالی یا دارایی غیرمنقولی است که در ازای ضمانت  نزد دادگاه یا بانک ها می‌گذارند ، در لغت وثیقه به معنای «استوار»، «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم کاری» است . به عبارت دیگر کاربرد اجاره وثیقه در مراجع قضایی بمنظور تامین قرار وثیقه بوده و در این شرایط آزادی فرد متهم و بازداشت شده تنها با تأمین قرار وثیقه و یا سند میباشد . این کار باعث میشود که  متهم با تامین وثیقه و سند تا زمان تشکیل دادگاه نهایی در خارج از زندان و بازداشت باشد، اما در زمان تشکیل دادگاه باید پاسخگوی اتهامات خود بوده و در صورت مجرم شناخته شدن و محکومیت خود را به مرجع قضایی معرفی نماید . شما میتوانید برای اطمینان خاطر از یک موسسه حقوقی معتبر برای اجاره سند کمک بگیرید .

شرایط اجاره وثیقه

در صورتی که هر فرد یا افرادی و به هر دلیلی به مراجع کیفری قضایی احضار شوند ، از همان ابتدای شروع  بررسی پرونده بعنوان متهم نامیده می شود. در این مرحله بنابر ماهیت پرونده و تشخیص مرجع قضایی قرار وثیقه ای متناسب با شدت جرم برای متهم صادر میشود و متهم میتواند با ارائه وثیقه به دادگاه یا همان تودیع وثیقه به قید ضمانت و به صورت موقت آزاد شود. میزان مبلغ وثیقه به تصمیم مرجع محترم قضایی و نوع پرونده بستگی دارد .

4 گام اصلی تا اجاره سند و وثیقه

اگر تصمیم به اجاره سند برای ارائه به بانک یا مراجع قضایی را دارید باید مراحل آن را طی نموده تا بتوانید بدون مشکل کلیه مراحل مربوط به اجاره سند ملکی وثیقه را انجام دهید :

گام اول اجاره سند) مشاوره تامین وثیقه:

در گام اول میبایست وضعیت پرونده ، نوع اتهام انتسابی و شدت جرم بررسی شده  و درصورتیکه امکان اجاره وثیقه فراهم باشد برای این کار میتوان برای عقد قرارداد اجاره سند و وثیقه از طریق موسسه حقوقی اقدام نمود.

گام دوم اجاره سند) عقد قرارداد اجاره سند

بمنظور اجاره سند ملکی و یا وثیقه ملکی و یا تامین وثیقه ، میبایست نسبت به عقد قرارداد با یک موسسه حقوقی اقدام نمایید ، در این قرارداد مواردی همچون مدت زمان اجاره سند و وثیقه ، مبلغ اجاره سالانه ، تضامین مورد نیاز ، نحوه انجام کار ، نحوه تمدید وثیقه در صورت نیاز ، موارد فورس ناژور و تعیین میشوند .

گام سوم اجاره سند) کارشناسی و بازداشت سند ملکی

در این مرحله مالک سند بهمراه اصل مدارک به شعبه دادسرا یا دادگاه و یا بانک مورد نظرتان مراجعه نموده و نامه کارشناسی و بازداشت سند را از مقام قضایی یا مسئول بانک دریافت میکند . معمولا این مرحله بین 1 تا 3 روزکاری زمانبر است.

گام چهارم اجاره سند) اخذ ضمانت های لازم برای اجاره سند

زمانی که سند آماده بازداشت میباشد ، قبل از بازداشت و تودیع آن ،میبایست کل هزینه اجاره وثیقه برای مدت زمان یک سال کامل توسط اجاره کننده پرداخت شود همچنین تعدادی از افراد خانواده و آشنایان باید توسط چک و سفته ضمانت متهم را نزد مالک سند انجام دهند. در این حالت مالک حاضر است برای شما سند ملکی خود را به مرجع قضایی ارائه نماید .