شاید شما هم جزو آن دسته از داوطلبانی باشید که برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت کرده اید و نمی دانید انتخاب رشته چیست و چه مراحلی را باید طی کنید؟

انتخاب رشته، مرحله سوم پذیرش در دانشگاه است و داوطلبانی که مراحل اول را به عنوان مثال ثبت نام در کنکور و شرکت در آزمون گذرانده باشند، می توانند بر اساس کارنامه ای که خارج از دانشگاه است، انتخاب رشته کنند. آنها . البته ماهیت انتخاب رشته باید در موضوعات مختلف ذکر شده در کارنامه مجاز باشد.

در مقاله سایت تخصصی "پس با ما" موضوع انتخاب رشته چیست و در پایان مقاله می توانید به مطالب مرتبط و کاربردی در رشته انتخاب رشته برای کنکور هر گروه آزمایشی لینک های ارائه شده مراجعه کنید. . برخیز


دستورالعمل تکمیل فرم انتخاب حوزه آزمون ورودی

شما حق انتخاب 150 کد رشته محل برای کنکور سراسری و 100 کد رشته محل برای رشته دانشگاه آزاد را دارید که از طریق سایت azmoon.org انجام می شود.

مراحل تکمیل فرم انتخاب رشته بدین صورت است که ابتدا باید راهنمای انتخاب گروه آزمایشی خود را دانلود کرده و سپس قسمت ها و دانشگاه های مورد نظر را در قسمت جلوی برگه بنویسید و پس از قبولی نهایی در صفحات مذکور بنویسید.

هنگام پر کردن فرم انتخاب رشته، مواردی مانند هزینه ها، شانس پذیرش، عملکرد سال قبل، تاثیر سهمیه، دوره های محلی و ملی، وضعیت مجوز و غیره را بررسی کنید. و پس از ثبت نام در سایت فرم انتخاب رشته را پرینت بگیرید



هزینه موثر برای انتخاب رشته چقدر است؟

هنگام انتخاب رشته کنکور، سهمیه را بررسی کنید و رشته ای را انتخاب کنید که از سهمیه ای که می گذرانید مطلع باشد. سهمیه هر داوطلب با توجه به منطقه ای که قبول می کند تعیین می شود، همیشه شرایط دیگری برای سهمیه جانبازی 5% و 25% وجود دارد.

انتخاب رشته کنکور بر اساس رتبه سهمیه است و باید با بررسی کارنامه کنکور رتبه سهمیه خود را بررسی کنید و با بررسی رتبه قبولی سال گذشته رتبه سهمیه خود را بررسی کنید.
 

 

تقسیم بندی رشته ها در رشته انتخاب رشته کنکور

طبق دفترچه انتخاب رشته ورودی، رشته ها به دسته های محلی، منطقه ای، منطقه ای، ملی و قطبی تقسیم می شوند و در دفترچه جداول مناطق محلی، منطقه ای و قطبی ارائه شده است.

بنابراین این طبقه بندی برای انتخاب رشته به چه معناست؟ این بدان معناست که نامزدهای زادگاه، مناطق یا ایالت های قطبی بیشتر از دیگران پذیرفته می شوند. بنابراین هنگام انتخاب فیلدها، اولویت اول در فرم انتخاب رشته را به فیلدهای بومی اختصاص دهید.



عوامل دیگری که بر انتخاب رشته تأثیر می گذارد چیست؟

برای انتخاب رشته باید چندین واقعیت را در نظر گرفت، مانند:

ارزیابی گزارش آزمون

تحلیل کارنامه کنکور 5% و 25% جمعیت جانبازان

درباره گروه ها و دوره های دانشگاهی آنها بیشتر بدانید

بازار کار و فرصت های شغلی در این زمینه

شرایط خوابگاه دانشگاه

اعتبار علمی کالج

هزینه دانشگاه و هزینه تحصیل در منطقه دیگر

درصد قبولی پارسال

کندی…
 

مشاهده متن کامل: https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/