چاپگر را به لپ تاپ، کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت وصل کنید

چاپگر یکی از مهم ترین دستگاه هایی است که به ما کمک می کند اسناد و فایل های مهم خود را از حالت مجازی استخراج و چاپ کنیم. برای استفاده از چاپگر، باید بدانیم چگونه چاپگر را به کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل یا تبلت خود متصل کنیم. در این مقاله نحوه اتصال چاپگر به دستگاه های مختلف را یاد خواهید گرفت. از شما دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.



روش های اتصال چاپگر به چندین دستگاه

سازندگان چاپگر اغلب روش‌های اتصال مختلفی را ارائه می‌کنند تا چاپگرها را به هر دستگاهی که از این پورت‌ها استفاده می‌کند متصل شود. برای این منظور می توانید از روش های اتصال چاپگر مانند کابل USB، کابل شبکه، اتصال چاپگر بی سیم و اتصال مستقیم چاپگر وای فای استفاده کنید که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد.



چاپگر را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل کنید

در زیر اتصال چاپگر به لپ تاپ و کامپیوتر در نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز را بررسی می کنیم، سپس به سراغ کامپیوترهای اپل با سیستم عامل مک می رویم و نحوه اتصال چاپگر به این سیستم ها را توضیح می دهیم.

چاپگر را با کابل USB به لپ تاپ و رایانه ویندوزی متصل کنید

هنگام اتصال چاپگر به لپ تاپ و رایانه، می توانید چاپگر را با استفاده از کابل USB به لپ تاپ یا رایانه متصل کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید. هدف از انجام این مراحل این است که رایانه یا لپ‌تاپ شما دستگاه چاپگر را تشخیص دهد و بتوانید دستور چاپ را از رایانه خود به چاپگر ارسال کنید.

1- ابتدا به کنترل پنل ویندوز بروید: فرقی نمی کند از ویندوز 10، ویندوز 11 یا ویندوز 7 و 8 استفاده می کنید، به هر حال ویندوز بخشی به نام کنترل پنل دارد که از منوی استارت می توانید به آن دسترسی داشته باشید. تبدیل شود

2- چاپگر را با کابل USB وصل کنید: معمولاً یک کابل در جعبه چاپگر وجود دارد که می توانید از طریق پورت USB چاپگر را به کامپیوتر متصل کنید. در این مرحله باید لپ تاپ را با کمک سیم یا کابل مخصوص به چاپگر متصل کنید.

3- در قسمت Hardware به قسمت Printers and Scanners بروید: در ویندوزهای مختلف این گزینه ها نام های مختلفی دارند و برای ادامه کار باید قسمت Hardware را در Control Panel تیک بزنید.
 

4- گزینه Add device را انتخاب کنید: در ویندوز 10 به بالا ابتدا باید Printers and scanners را انتخاب کرده و Add device را بزنید. اما در ویندوزهای پایین تر مانند ویندوز 8 و ویندوز 7 می توانید گزینه Add device را در آنجا انتخاب کنید.

5- چاپگر را نصب کنید: در مرحله بعد سیستم دستگاه های متصل شده از طریق USB را بررسی می کند و سپس چاپگر را پیدا کرده و به شما نشان می دهد. اکنون باید بسته به مدل و نوع چاپگر، اطلاعات درخواستی را با دقت وارد کنید تا چاپگر به درستی به لپ تاپ یا رایانه خود متصل شود.

پس از این مرحله، چاپگر شما به لپ تاپ متصل می شود زمانی که می خواهید پرینت بگیرید، کافی است کابل چاپگر را به لپ تاپ وصل کنید و نام چاپگر را در قسمت چاپ انتخاب کنید. با این کار چاپگر به لپ تاپ شما متصل می شود و می توانید فایل های مورد نظر خود را چاپ کنید



اتصال چاپگر به رایانه شخصی ویندوزی و لپ تاپ با استفاده از کابل شبکه (LAN)

برای اتصال چاپگر به کامپیوتر با کابل شبکه، ابتدا باید چاپگر را با کابل به مودم یا روتر متصل کنید. سپس رایانه خود را به همان شبکه چاپگر خود وصل کنید. در مرحله بعد نرم افزار و درایورهای چاپگر لازم را روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود نصب کنید.

حالا از منوی ویندوز به تنظیمات و کنترل پنل بروید. در این قسمت باید Devices و سپس Printers and Scanners را انتخاب کنید. با انجام این مراحل، چاپگر بر روی لپ تاپ شما نصب می شود و می توانید به راحتی از کامپیوتر خود دستورات چاپگر را صادر کنید.


اتصال چاپگر به کامپیوتر و لپ تاپ به صورت بی سیم (بی سیم)

در این قسمت، اتصال بی سیم به چاپگر را توضیح می دهید تا بتوانید بدون استفاده از کابل یا سیم، چاپگر را به رایانه خود متصل کنید. برای ارتباط بی سیم باید کامپیوتر و چاپگر خود را به یک شبکه خصوصی مانند شبکه Wi-Fi خانگی متصل کنید.
 

 

برای انجام این کار، ابتدا باید لپ تاپ خود را به یک شبکه وای فای متصل کنید، سپس در صفحه چاپگر به دنبال شبکه بگردید و چاپگر را به همان شبکه لپ تاپ خود متصل کنید.

با این کار می توانید چاپگرها و لپ تاپ ها را به یک شبکه متصل کنید. سپس با توجه به قسمت قبل که نحوه اتصال پرینتر به کمک کابل را به شما آموزش دادیم، باید وارد تنظیمات شده و چاپگر را به عنوان یک دستگاه جدید به کامپیوتر خود معرفی کنید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید تا بتوانید از آن استفاده کنید. این است.

اتصال چاپگر به لپ تاپ و رایانه ویندوزی با Wi-Fi Direct

برخی از چاپگرهای جدید دارای Wi-Fi داخلی هستند و یکی از ساده ترین راه ها برای اتصال چاپگر به لپ تاپ یا رایانه استفاده از فناوری Wi-Fi Direct است. با کمک Wi-Fi Direct می توانید حتی بدون اینترنت یا شبکه محلی چاپگر را به رایانه یا لپ تاپ متصل کنید. برخی از چاپگرها این ویژگی را دارند و شما می توانید از این قابلیت استفاده کنید. اگر می خواهید از فناوری Wi-Fi Direct برای اتصال چاپگر به لپ تاپ ویندوزی خود استفاده کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا وارد تنظیمات چاپگر شوید و در مرحله بعد گزینه Wi-Fi Direct را روشن کنید. در مرحله بعد تنظیمات مربوط به یافتن رمز عبور اتصال به چاپگر را وارد کرده و گزینه رمز عبور Wi-Fi Direct را انتخاب کنید. برای اتصال چاپگر به کامپیوتر و لپ تاپ وارد قسمت Wi-Fi شوید و نام چاپگر خود را در این قسمت انتخاب کنید. سپس رمز عبور خود را برای اتصال به چاپگر وارد کنید.

برای اتصال به چاپگر، باید دقیقاً همان کاری را که برای اتصال به وای فای خانگی خود انجام می دهید، انجام دهید. در برخی از چاپگرها، برای چاپ فایل ها و اسناد نیاز به نصب یک برنامه اضافی دارید. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که فایل مورد نظر خود را باز کرده و روی گزینه print کلیک کنید تا فایل شما خیلی سریع چاپ شود.
 

 

چاپگر را به رایانه و رایانه مک وصل کنید

برای اتصال چاپگر به لپ تاپ و کامپیوترهای اپل با سیستم عامل مک، ابتدا باید مطمئن شوید که چاپگر شما درایورهای لازم برای این سیستم عامل را دارد. اگر از چاپگرهای جدید استفاده می کنید، این ویژگی معمولاً به طور پیش فرض در چاپگر وجود دارد. با این حال، اگر از چاپگرهای قدیمی استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد درایورهای مخصوص Mac را دانلود و نصب کنید تا اتصال برقرار شود.



پس از این مرحله، باید طبق مواردی که در زیر می گوییم عمل کنید تا بتوانید چاپگر را به کامپیوترهای PC و Mac متصل کنید:

1- چاپگر و لپ تاپ یا کامپیوتر مک خود را به شبکه داخلی یا وای فای خود متصل کنید تا بتوانند از طریق اتصال شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

۲- روی گزینه Applications یا لوگوی اپل کلیک کرده و سپس گزینه System Preferences را انتخاب کنید.

3- در پنجره باز شده گزینه Printers and Scanners را انتخاب کنید.

4- از لیست نمایش داده شده، نام چاپگر مورد نظر خود را انتخاب کرده و به آن متصل شوید. اگر نام چاپگر شما در این لیست نیست، می توانید با کلیک بر روی گزینه + آن را به صورت دستی به لیست چاپگر خود اضافه کنید. برای این کار پس از انتخاب + باید گزینه IP را انتخاب کرده و IP چاپگر متصل به شبکه را وارد کنید. سپس نام چاپگر و درایور آن را انتخاب کنید.

پس از این مرحله، پنجره ای به شما نمایش داده می شود که ویژگی های اختیاری مانند چاپ خودکار دو طرفه و غیره را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید در صورت نیاز انتخاب و استفاده کنید.

5- پس از انجام مراحل قبلی، اکنون چاپگر شما به لپ تاپ یا مک شما متصل است و می توانید چاپ کنید. اگر مشکلی در اتصال وجود دارد، مراحل مشابه را تکرار کنید یا بررسی کنید که چاپگر شما با سیستم عامل مک سازگار است.

چاپگر را به تبلت و تلفن همراه وصل کنید

گاهی اوقات برای چاپ فایل ها یا عکس ها و استفاده از آنها نیاز داریم که چاپگر را به تبلت یا تلفن همراه خود متصل کنیم. چندین روش مختلف برای این کار وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.



اتصال چاپگر به گوشی و تبلت اندروید

ابتدا به اتصال چاپگر به گوشی های اندرویدی می پردازیم. زیرا بسیاری از افراد گوشی اندرویدی دارند و استفاده می کنند. معمولاً برنامه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای اتصال چاپگر خود به تلفن اندرویدی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال اپلیکیشن اچ پی اسمارت یکی از اپلیکیشن هایی است که برای پرینترهای لیزری اچ پی ساخته شده است و این امکان را به ما می دهد که بدون هیچ مشکلی چاپگر را به صورت بی سیم به موبایل متصل کنیم. همچنین یک برنامه چاپ ابری گوگل وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. با کمک این اپلیکیشن گوشی خود را به راحتی و بدون مشکل به چاپگر متصل کنید. برای اتصال با استفاده از این اپلیکیشن ها کافی است گوشی و چاپگر را به شبکه خاصی متصل کنید تا بتوانید پرینت برای چاپ سفارش دهید. اگر چاپگر شما Wi-Fi Direct دارد، با استفاده از تلفن همراه خود به شبکه چاپگر متصل شوید.

حال باید با استفاده از این برنامه ها نام و مدل چاپگر را پیدا کرده و چاپگر را نصب کنید تا بتوانید فایل های خود را بدون کار خاصی چاپ کنید.

البته باید گفت که برخی از مدل ها کاربرد خاصی ندارند، می توانید با کلیک بر روی فایل های چاپ شده در گوشی همراه خود، با اتصال نویسندگان به شبکه های داخلی خود، نام چاپگر را برای چاپ فایل مورد نظر انتخاب کنید. آهسته. تدریجی

به طور کلی در برخی از مدل ها پرینترهای اچ پی این قابلیت را دارند که کار را تا حد زیادی تسهیل کرده و بدون اپلیکیشن یا پیش نیاز خاصی به برقراری ارتباط کمک کنند.



اتصال چاپگر به تلفن و تبلت آیفون:

سیستم گوشی های آیفون معروف به iOS با دستگاه های تلفن همراه متفاوت است. به همین دلیل باید چاپگر را به روش دیگری به گوشی های آیفون متصل کنید تا بتوانید پرینت بگیرید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- اتصال دستگاه ها به شبکه: ابتدا آیفون و چاپگر خود را به یک شبکه خاص متصل کنید. روش دیگر اتصال به شبکه محلی چاپگر با آیفون است.

2- در فایل مورد نظر دکمه Share را پیدا کنید: در آیفون خود سندی را که می خواهید پرینت کنید باز کنید و روی گزینه Share کلیک کنید و سپس گزینه Print را انتخاب کنید.

3- Find the printer: در قسمت printer باید از بین گزینه های موجود چاپگر خود را انتخاب کنید که معمولا نام و مدل آن نوشته می شود.

4- ایجاد تنظیمات: در این مرحله می توانید پیش نمایش فایل را مشاهده کنید و سپس تنظیمات مربوط به تعداد صفحات، نحوه نمایش فایل روی کاغذ، تعداد پرینت ها و موارد دیگر را انجام دهید تا بتوانید آن را انجام دهید. چاپ شده.

5- گزینه Print را بزنید: پس از انجام تنظیمات لازم روی دکمه Print کلیک کنید تا از فایل شما کپی شود. این آسان است.

در این قسمت در مورد اتصال پرینتر به موبایل صحبت می کنیم و این عمل را برای گوشی های اندرویدی و آیفون به اختصار توضیح می دهیم تا بتوانید بدون مشکل این کار را انجام دهید. اکنون می توانید دستگاه خود را به انواع گوشی های اندرویدی و آیفون متصل کنید.



نتیجه

اکنون پس از مطالعه این مقاله می توانید چاپگر خود را به انواع کامپیوترهای مک و ویندوز متصل کنید یا به راحتی از روی فایل های تبلت اندروید یا تلفن همراه و آیفون خود پرینت بگیرید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید متشکریم و امیدواریم مطالب این مقاله برای شما جالب و مفید بوده باشد.
 

 

مشاهده رفرنس: https://avafarhang.com/printer-connection-methods/