آیا می دانستید هنگام لبخند زدن، اخم کردن، فکر کردن، غذا خوردن یا خوابیدن، حرکات صورت شما با انقباض و شل شدن عضلات کوچک صورت همراه است؟ از بدو تولد، اعصاب صورت حرکت این ماهیچه ها را در اطراف چشم ها، لب ها و گوشه های دهان کنترل می کنند. با گذشت زمان، این حرکات کوچک ماهیچه ای می تواند خطوط ظریفی مانند پنجه کلاغی، خطوط مچ دست و چین و چروک های پویا صورت را ایجاد کند. هنگامی که این خطوط ظاهر می شوند، تمایل به عمیق تر شدن دارند.

بوتاکس نام تجاری سمی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. در غلظت های بالا، این سم می تواند باعث نوعی فلج عضلانی به نام بوتولیسم شود که معمولاً با مسمومیت غذایی در غلظت های بالا همراه است. تزریق بوتاکس با تاثیر بر عضلات نواحی مختلف صورت به کاهش چین و چروک این نقاط کمک می کند و در نتیجه مشکلاتی مانند چین و چروک دور چشم، پیشانی و قسمت های پایینی صورت را از بین می برد. ، به طور کلی صورت را جوان می کند

یکی از جدی ترین عوارض بوتولیسم فلج عضلانی است که محققان راهی برای استفاده از آن به نفع انسان کشف کرده اند. برای رفع چین و چروک صورت، بوتاکس به مقدار کم و رقیق شده (ضعیف شده) مستقیماً به عضلات خاصی تزریق می شود و باعث آرامش و کنترل انقباض عضلانی می شود که به آن تزریق بوتاکس می گویند. FDA چنین استفاده هایی را در اواخر دهه 1980 تایید کرد.



تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از موارد بیهوشی لازم نیست، اما برای جلوگیری از ایجاد درد و ناراحتی برای فرد، توصیه می شود قبل از تزریق بوتاکس بیهوشی انجام شود. یک متخصص پزشکی بوتاکس را با یک سوزن به عضلات خاص و نواحی خاصی از صورت تزریق می کند. محل های تزریق باید به طور کامل از مواد آرایشی پاک شود و سپس با پد الکلی ضد عفونی شود. متخصص پوست نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می کند و سپس در همان نواحی صورت را با دقت جوانسازی می کند.
 

 

محل های تزریق بوتاکس صورت

بوتاکس سیگنال های عصبی را برای هدف قرار دادن عضلات مسدود می کند. عضله تزریق شده با یک تکانه عصبی عضلانی منقبض می شود که باعث شل شدن و انقباض عضلات و شل شدن صورت می شود. سم بوتولینوم برای صاف کردن لبه های صورت و ایجاد ظاهری جوان در افراد مبتلا به تحلیل عضلانی زیر جلدی استفاده می شود.

مانند چین و چروک های ناشی از خروپف که بین چشم ها یا روی پیشانی ظاهر می شود و چروک های اطراف چشم و دهان که هنگام خندیدن ظاهر می شود. تزریق بوتاکس نیز در برخی موارد برای کاهش تعریق در دست یا بازو استفاده می شود. بوتاکس همچنین برای درمان بیماری هایی مانند لوشیا، بلفارواسپاسم و میگرن مزمن استفاده می شود. محل های تزریق بوتاکس عبارتند از:

بوتاکس صورت برای میگرن را می توان در نواحی مختلف سر تزریق کرد، اغلب بسته به ناحیه ای از سر که بیشترین درد را در آن احساس می کنید. بوتاکس برای زیبایی پوست دور چشم و صورت تزریق می شود. ضخامت پوست، تعداد چین و چروک های ناشی از نور خورشید و عمق چین و چروک ها از جمله مواردی است که قبل از تزریق بوتاکس باید در نظر گرفت.

چین و چروک های عمیق ناشی از آفتاب و همچنین افتادگی پوست معمولاً به بوتاکس پاسخ نمی دهند. لازم به ذکر است که بوتاکس پرکننده صورت نیست (یعنی چین و چروک های موجود را پر نمی کند، فقط عضلات هدف را شل می کند و از کوچک شدن آنها جلوگیری می کند).



نحوه تزریق بوتاکس برای صورت

تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه طول می کشد. و در بسیاری از موارد نیازی به استراحت نیست. بوتاکس با یک سوزن ظریف به عضلات صورت و در نواحی خاصی از صورت توسط پزشک متخصص تزریق می شود. محل های تزریق باید ابتدا با داروهای آرایشی کاملاً تمیز و سپس با ماسک استریل تمیز شوند. پد الکلی پزشک متخصص نواحی کاندید تزریق را تعیین می کند.
 

 

بوتاکس Umi ole

اثر بوتاکس از سه تا شش ماه طول می کشد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با بازگشت تدریجی فعالیت عضلات، خطوط چین دوباره ظاهر می شوند و ممکن است نیاز به تزریق مجدد داشته باشند. البته بهتر است در این مورد (فواصل تزریق) از متخصص پوست خود سوال کنید. همچنین اگر به یک کلینیک خوب و تخصصی تزریق بوتاکس مراجعه کنید، تضمینی برای تاثیر دائمی عمل زیبایی خواهد بود.


اقدامات لازم قبل از مصرف بوتاکس

متخصص پوستی که برای تزریق بوتاکس به آن مراجعه می کنید، در معاینه و مشاوره اولیه، تمام مراحلی را که باید قبل از این عمل زیبایی انجام دهید، به شما اطلاع می دهد. به طور کلی مهمترین مراقبت های پیشگیرانه قبل از بوتاکس صورت عبارتند از:

حداقل یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، بهتر است الکل مصرف نکنید و سیگار نکشید. مواد تشکیل دهنده این محصولات می تواند بر روند بهبودی شما تأثیر منفی بگذارد و تورم یا کبودی ناشی از تزریق بوتاکس را افزایش دهد.

شما باید یک تا دو هفته قبل از تزریق بوتاکس مصرف داروهایی مانند آسپرین را کاهش دهید، زیرا این داروها رقیق کننده خون نامیده می شوند و اثر آنها می تواند میزان خونریزی را در حین تزریق بوتاکس یا بعد از آن افزایش دهد.

همچنین قبل از انجام این عمل زیبایی بهتر است از داروهای ضد التهابی محدود استفاده شود تا کبودی ناشی از تزریق و مدت زمان از بین رفتن آنها کاهش یابد. (کاهش مصرف دارو طبق توصیه پزشک انجام شود)


عوارض بوتاکس صورت

هر عمل زیبایی تهاجمی و غیرتهاجمی می تواند عوارض و عواقب خاص خود را داشته باشد. تزریق بوتاکس روشی راحت و موثر برای رفع چین و چروک صورت است، کاملا بی خطر بوده و نیازی به جراحی ندارد و تنها با یک تزریق ساده انجام می شود. به همین دلیل تنها عوارضی که می توان با این عمل زیبایی در نظر گرفت عوارضی است که در اثر وارد کردن سوزن به داخل پوست ایجاد می شود که عبارتند از:

کبودی موقت یکی از شایع ترین عوارض بوتاکس است. برخی از افراد ممکن است دچار سردرد شوند که 24 تا 48 ساعت پس از تزریق ادامه دارد.

تورم در محل تزریق بوتاکس یکی از عوارض رایج این عمل است، اما پس از تزریق، پزشک دستورالعمل های لازم را برای به حداقل رساندن شدت این عارضه به شما می دهد.

تزریق بوتاکس در صورتی که توسط پزشک متخصص و در نواحی مشخص شده انجام نشود می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد که یکی از شایع ترین موارد پایین آمدن پلک است.

 

چه کسانی نباید تزریق بوتاکس را دریافت کنند؟

افراد زیر 18 سال

بیماران باردار.

زنان شیرده.

افراد مبتلا به بیماری های کلیوی یا عصبی نباید از بوتاکس استفاده کنند.

از آنجایی که تزریق بوتاکس روی تمام چین و چروک ها و خطوطی که روی پوست ایجاد می شود موثر نیست، ابتدا باید با متخصص خود مشورت کنید، شاید درمان دیگری برای وضعیت پوست شما مناسب باشد.
 

ادامه نوشته: https://cliniczibayi.com/تزریق-بوتاکس/تزریق-بوتاکس-در-شیراز-10-بهترین-پزشک-برا